PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : efexor



sonxx
22-09-2008, 04:56 PM
Efexor 150 mg'ı 8 aydır kullanıyordum.Bırakmaya karar verdiğimde, dozu önce 75 mg a düşürüp 2 hafta kullandım. Sonra da 35 e düşürdüm ve onuda 3 gün kullanıp, daha sonra hiç içmemeye başladım. Bırakalı 1 hafta oluyor. Bıraktığım günden beri kendimi çok iyi hissediyorum. Çevremde de bu yönde tepkiler aldım. Öncelikle daha enerjik hareketli ve konuşkan biri oldum. Efexor yuksunluğu biraz çektim ama bi kaç gün sürüyor.Abartılacak bişey değil o da. Bence Efexor'u ciddi problemleri olan insanlar kullanmalı, biraz canım sıkılıyor, bu sıralar işler iyi gitmiyor diye bu ilac içilmemeli .
İlaca başlamam depresyona girdiğimi düşünmem ve doktora gitmemle başladı. Doktorun yazdığı Zanax ve Efexor'u birarada kullandığım günler hep uyku modunda geziyordum. Zanax çok ağır bi ilaç olduğundan, kendi insiyatifimle bıraktım. Efexora devam ettim ama bi uyuşukluk hissi, boşvermişlik, tembellik, kilo alımı, az konuşma, az hareket etme gibi olumsuz etkilerini saymadan edemeyeceğim. Bu arada 9 kilo almışım.
İlacı bırakınca anlıyor insan ilacın seni nasıl mıhlayıp bıraktığını. Doktor değilim ondan daha iyi bilecek değilim ama bu ilaçları 5 dk'lık bi konuşma sonucu çok fazla kişiye çok da ayırt etmeden yazdıklarını biliyorum. Özetleyecek olursam ; bu ilaçlar bence çözüm değil çözüm insanın kafasında. İlaç yerine yaşam tarzını değiştirmek hayatına yeni şeyler katmak ve sorunlarla yüzleşip kabul edip savaşmak bence daha etkili.
Hiç mi olumlu etkisi olmadı derseniz belkide olmuştur tepkisiz kalıp etrafa boş boş bakmanın faydasını görmüşümdür kimbilir.

22-09-2008, 04:59 PM
size geçmiş olsun demeye gerek yo kzaten geçmiş :lol: bende 225mg kullanıyorum o günleri görürüm heralde bende.

paranoyak35
23-09-2008, 01:23 AM
Efexor 150 mg'ı 8 aydır kullanıyordum.Bırakmaya karar verdiğimde, dozu önce 75 mg a düşürüp 2 hafta kullandım. Sonra da 35 e düşürdüm ve onuda 3 gün kullanıp, daha sonra hiç içmemeye başladım. Bırakalı 1 hafta oluyor. Bıraktığım günden beri kendimi çok iyi hissediyorum. Çevremde de bu yönde tepkiler aldım. Öncelikle daha enerjik hareketli ve konuşkan biri oldum. Efexor yuksunluğu biraz çektim ama bi kaç gün sürüyor.Abartılacak bişey değil o da. Bence Efexor'u ciddi problemleri olan insanlar kullanmalı, biraz canım sıkılıyor, bu sıralar işler iyi gitmiyor diye bu ilac içilmemeli .
İlaca başlamam depresyona girdiğimi düşünmem ve doktora gitmemle başladı. Doktorun yazdığı Zanax ve Efexor'u birarada kullandığım günler hep uyku modunda geziyordum. Zanax çok ağır bi ilaç olduğundan, kendi insiyatifimle bıraktım. Efexora devam ettim ama bi uyuşukluk hissi, boşvermişlik, tembellik, kilo alımı, az konuşma, az hareket etme gibi olumsuz etkilerini saymadan edemeyeceğim. Bu arada 9 kilo almışım.
İlacı bırakınca anlıyor insan ilacın seni nasıl mıhlayıp bıraktığını. Doktor değilim ondan daha iyi bilecek değilim ama bu ilaçları 5 dk'lık bi konuşma sonucu çok fazla kişiye çok da ayırt etmeden yazdıklarını biliyorum. Özetleyecek olursam ; bu ilaçlar bence çözüm değil çözüm insanın kafasında. İlaç yerine yaşam tarzını değiştirmek hayatına yeni şeyler katmak ve sorunlarla yüzleşip kabul edip savaşmak bence daha etkili.
Hiç mi olumlu etkisi olmadı derseniz belkide olmuştur tepkisiz kalıp etrafa boş boş bakmanın faydasını görmüşümdür kimbilir.

bazı şeylerde haklısın..
genel olarak tüm antidepresanlar insan üzerine uyuşukluk,uyku hali,yorgunluk hissi verirler.metabolizmayı yavaşlattığındanda kg aldırır.
ama ilaları bırakmak hiç çözüm değil.çünkü birkere yakalandınmı bu hastalığa tekrar sana geri dönecektir :wink: bu sefer kendini toplaman daha zor olcaktr.
sadece senin için değil tüm ila kullanan arkadaşlardan bazıları ufak bir şikayette yada memnun değilim der gibi bırakmaları doğru değil.bu fiziksel hastalıkların ilaları değil çünkü dikkat gerektirir.doktora gitmeden,tavsiyesini almadan bırakamazsınız. :x
bende efexor kullanıyorum 75mg ve 37,5mg.üstüne lithuril bide :P bende böyle olmasından hoşnut değilim.yorgunluktan,dışarı çıkmak istememekten,kg almaktan,uyumak istemekten,iş yapamamaktan mutsuzum şikayetçiyim.ama başka çaremde yok ilaçları içmeliyim imezsem acı çekicem biliyorum :oops:
en kötüsü bunları yakınlarıma anlatamamam..

drahmetkoyuncu
28-09-2008, 10:45 PM
Merhaba,
Venlafaksin ( EFFEXÖR )
Türkiye’ de 37.5 mg’ lık tabletleri ve 75 mg ve 150 mg XR kapsülleri mevcuttur. Etkili dozu 75- 300 mg/ gün’ dür. Serotonin ve Noradrenalin geri alımını durdurarak, nöronal aralıkta Serotonin ve Noradrenalin’ i artırır. Karaciğer üzerinden atılır.
YAN ETKİ: Sıkıntı, bulantı, iştah azalması ( geçici yan etkiler)
Uykusuzluk, cinsel istek azlığı, kabızlık vb...
Ama bu yan etkilerin çoğu kendiliğinden azalır ve kaybolur. Bazı hastalar kilo alabilir. Bu kişilerde diyetisyen ve spor desteği çok işe yaramaktadır.

Arkadaşlar... Antidepresanlara haksızlık etmemenizi rica ediyorum. Çünkü Depresyon hastalarının % 20' bize ulaşamadığı için intihar girişiminde bulunmaktadır ve bu hastaların yarısı da ölmektedir. Bu nedenle antidepresan ve bir sakinleştici ilacın beraber başalanması bu tedavide önemlidir. Biz iyileşinceye kadar ilaç dozunu artırmaktayız. Sonrasında ise psikoterapi ekleyerek, kişiye yardımcı olmaktayız.

Bu arada... Meslektaşlarımın önemli bir kısmı devlet hastanelerinde çalışmaktadır. Bir doktorun günde 60- 70 hasta bakması istenmektedir. o doktor ne yapsın... Sadece reçete yazmak 5 dk. alıyor. Arada muayeneheneme gelen ve gelmeyen ayırımı yapan meslektşlarım da yok değil. Bu da hiç etik ve hoş değil.
Bu nedenle etik çalışan meslektaşlarıma haksızlık yapılamamasını sizden rica ediyorum.

Unutmayın ki; PSİKİYATRİ HAYATI KOLAYLAŞTIRMAK İÇİN VARDIR.

PSİKİATR. DR. AHMET KOYUNCU
www.sosyalfobinet.com

gnb
13-02-2009, 09:56 PM
bende 1 aydır efexor+lustral+diazem+desyrel kullanıyorum doktor tavsiyesiyle akut stress bozukluğu+majör depresyon... nasıl tekrar ayağa kalktın eskisi gibi olabildin mi 8 ayda ben sanki hiç eskisi gibi olamıycam:(

maverick7881
16-02-2009, 09:43 PM
İlaçları kafaya göre aniden bırakınca bana da aynısı oluyor birden mutlu oluyorum tibbi olarak buna hipomani diyorlar hipomani bitince hayat tekrar kararıyor;efexor gibi bir ilacı kimse o kadar kısa sürede bırakamaz;
onun için yanlış yapmamışsındır inşaaalah.

ayvareceli
22-03-2009, 09:47 PM
on aydır efexor xr kullanıyorum.Bir iki kez ilaç yazdıramamaktan ara verdim.ara vermek bu kadar zorsa bırakmak nasıldır bilmiyorum.

neyzenlenin
23-03-2009, 04:14 PM
bu başlığı açan arkadaş sanırım pek ihtiyaç duymadığı halde ilaç kullanmış.
gerçekten ihtiyaç duyan biri için ise ilaç asla vazgeçilemeyecek bir şey.
sonuçta psikiyatrik hastalıklar için ilaç ve EKT dışında pek etkili bir tedavi yok.
ben 16 yıldır ilaç kullanıyorum ve ilaçlardan çok memnunum.

lasombra
24-03-2009, 12:37 AM
ben 2 yıl efexor ve lamictal kullandım. efexor çok iyi bir ilaçtır. ayrıca ilk bir haftadan sonra uyku,sersemlik yapmaz.yeni nesil antidepresanlar artık uyku filan yapmıyor zaten.hamile kalınca efexoru bırakmak zorunda kaldım.2 yıl günde 300 içtim sonra 2 ay 150 mg,1 hafta 75 mg ve bırakmak zorunda kaldım.yoksunluk sendromu geçirdim çok yıpratıcıydı. eğer çok ağır depresyonda değilseniz efexor başlamayın derim bırakması zor oluyor.. yada günlük doz 75 geçmeyin. tabi buna doktor karar verecektir. ve kafaya göre ilaç bırakmak çok yanlış.

almas79
14-09-2009, 09:20 PM
arkadaşlar ben bi aydır efexor 150 ve abilify 10 mg kullanıyorum ikisinndende cok memnunum hic yan etkileri yok daha önce lustral ve risperdal consta kullanıyodum onlarda hic yan etki yapmadılar ama sıkıntımı kesmediler