PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : OKB HASTASI VARMI BU SİTEDE?



_vandan_
26-12-2007, 01:04 PM
ARKADASLAR ARANIZDA BENİM GİBİ OKB HASTASI VARMI?

26-12-2007, 01:23 PM
Hoşgeldin, aramızda OKB hastası var ve başlığını ilgili bölüme taşıdım. Sana şu an olmasa bile muhakkak yazacaklardır.

Sen de forumlar sayfasından bu bölüme girip forumları okuyabilirsin.

Geçmiş olsun.

_vandan_
26-12-2007, 01:34 PM
Hoşgeldin, aramızda OKB hastası var ve başlığını ilgili bölüme taşıdım. Sana şu an olmasa bile muhakkak yazacaklardır.

Sen de forumlar sayfasından bu bölüme girip forumları okuyabilirsin.

Geçmiş olsun.
BEN SİTEYE DAHA YENİ OLDUMM ONUN İÇİN BURAYA ACTIMM YANİ NEREYE ACTIGIMI BİLMİYORDUMM YARDIMLARIN İÇİN TESSKÜR EDERİM

Sorgulayıcı
26-12-2007, 05:53 PM
Var dostum. Çok var. :)

Senin şikayetin neydi?

Hoşgeldin bu arada. :wink:

26-12-2007, 08:28 PM
Evet aramıza hoşgeldin vandan :D

Bende dahil olmak üzere aramızda bir sürü okb hastası üyeler var.

26-12-2007, 10:00 PM
okb hastası değilim ,ama potansiyelim var...

hayatıma ikinci hastalık olarak okb de girebilir..

hoşgeldin..bu arada..ve geçmiş olsun.

ibrahimovic
27-12-2007, 01:11 AM
Evet aramıza hoşgeldin vandan :D

Bende dahil olmak üzere aramızda bir sürü okb hastası üyeler var.

Gülben tedavin ne düzeyde seyrediyo.. Obsesyonlarla aran nasıl? :)

27-12-2007, 10:36 AM
arkadaşlar ben 10 yıldır Sf 4 yıldırda OKB hastasıyım.OKB'de en etkili ilaç ''zaman'' 4 yıl oldu ve artık inanın bu takıntılarla yaşamayı öğrendim ilaçlar daha çok fiziksel takıntılarımızı asgariye indirgiyor mesela bende en çok düzen takıntısı,el yıkama,ocağın kapalı olup olmadığı,şişenin kapaını kaparkenki takıntı,saati kurarken on,off düğmesini 40 kere kontrol ederdim......bu gibi takıntıları saymakla bitmez ama çok şükür epey ilerleme kaydettim özellikle anafranil OKB tedavisinde çok faydalı sonuçlar veriyor ama düşünce boyutundaki takıntılarım işte onlar en fecisi onlardan asla kurtulamıyorsunuz sürekli sizin kontrolünüz dışından gelen düşünceler var ne gibi: sürekli sevdiklerinizin başına kötü şeyler geldiği,accaip accaip imgeler,müstehcen görüntüler,kazalar,birine farklı farklı yollarla zarar verdiğin sahneler......... bunları bi türlü bastıramıorum daha kötüsü kovmaya çalıştıkça dahdda üzerine geliyor insanın

_vandan_
27-12-2007, 03:08 PM
benim hastalıgım 1.derecede ve acayip canımı sıkıyorrr artıkk ne yapacagımı bilmiyorumm bendee bildiginiz obsesyonlar ve kompulsiyonlar yokk (sık sık el yıkamaa mikrop bulasması vs) ama düşünsel olarak var bendeee ama bu bendee sıkıntı gerginlik ve öfke yaratıyorr ailemle kavga eder oldummm artıkk tedaviyede yarıda bırakdımm dokdorun verdigi ilaclar iyi geliyordu ama neden bırakdıgımıda bilmiyorumm ne yapacagımıdaa

Mai
27-12-2007, 03:32 PM
evet var 15 yıldır okadar takıntılı hayatı kendine zehir eden ve şu olursa bu olursa endişeleri ile yaşayan biriyimki gerçek hayat bile içimdeki hayattan daha acı değil. bazen takıntılar hafifliyor hayata devam edebiliyorum çok geri planda kalıyor ama hayat çok zorlaştığında takıntılarımda çok acı vererek artıyor. bazen aylarca evden çıkmadan devamlı kendi düşüncelerimle savaşıyorum bir başkasına anlattığımda gülüyolar böyle saçma şeyler olurmu diye ama saçma olduklarını bildiğim halde banaçok acı vererek devam ediyor.

Sorgulayıcı
27-12-2007, 03:37 PM
Tedaviyi yarıda bırakman iyi olmamış. Bunun hastalığı eski haline döndürdüğü söyleniyor. Bence doktorunla yeniden iletişim kur ve ilaç almaya başla. Biliyorsun bu hastalığın tedavisi biraz uzun süreli. Bırakmamak gerekiyor.

Mai
27-12-2007, 03:37 PM
bende çok takıntı var birini çözsem hemen yerini bir diğeri alıyor o acı geçmiyor ama sebep hep değişiyor. mesala enbüyük takıntım insanlara anlattığımda çok saçma geliyor ama kilo ve görüntü ile ilgili..
aslında burdaki forumlardan sorunun kaynağını anladım kendi içimdeki ama insanda makina değilki dümesine basınca düzelsin yeni bir bilinç oluşturmak çürümüş fikirleri bırakıp yeni durumlar yaratmakta aslında çok ağır çok zor. her kalbin yükü ağır.

27-12-2007, 06:59 PM
benim hastalıgım 1.derecede ve acayip canımı sıkıyorrr artıkk ne yapacagımı bilmiyorumm bendee bildiginiz obsesyonlar ve kompulsiyonlar yokk (sık sık el yıkamaa mikrop bulasması vs) ama düşünsel olarak var bendeee ama bu bendee sıkıntı gerginlik ve öfke yaratıyorr ailemle kavga eder oldummm artıkk tedaviyede yarıda bırakdımm dokdorun verdigi ilaclar iyi geliyordu ama neden bırakdıgımıda bilmiyorumm ne yapacagımıdaa

İnanın çok büyük bir hata yapmışsınız,kullandığınız ilaçları 1 ay bile bıraksanız tedaviniz en baş aşamaya dönecektir bu nedenle ilaç içtiğiniz günlere yazık diyorum.Mesela ben 3 yıldır ilaç kullanıyorum fakat 1 hafta bile bırakmayı göze alamıyorum mücadele ettiğim günlere yazık çünkü,tekrar başa dönmek istemem üstelik bu kadar yol katetmişken.

Hastalığımız sizinle aynı boyutta sanırım,bende el yıkma vs.. böyle alışkanlıklarım yok,takıntılarım düşüncelerimde ve bu düşünceler dediğiniz gibi bende endişe ve sıkıntıya sebep oluyor.Lütfen tedavinize devam edin çünkü ben bu rahatsızlığın ilerlemiş halini de yaşadım çok zordu gerçekten Rabbim bir daha yaşatmasın hemde hiçkimseye.

27-12-2007, 07:08 PM
Evet aramıza hoşgeldin vandan :D

Bende dahil olmak üzere aramızda bir sürü okb hastası üyeler var.

Gülben tedavin ne düzeyde seyrediyo.. Obsesyonlarla aran nasıl? :)

Ben 11 yıldır okb hastasıyım o da bildiğim kadarıyla belkide çocukkende vardı fakat bilemiyorum.Tam 3 senedir tedavi görüyorum bu 3 sene içinde anafranili asla bırakmadım çünkü okb me çok iyi geldiğinin farkındaydım bu nedenle diğer ilaçlarımı bıraksamda anafranili çok düzenli kullandım.Şu anda takıntılarımla daha doğrusu düşüncelerimle baş edebiliyorum o da hepimizin bildiği yollarla,kendi kendime doğru düşünmeyi öğrenmeye çalışıyorum ve bu konuda çok kitap okumaya çalışıyorum.Ve okudukça ne kadar çok yanlış düşüncelere sahip olduğumu görüyorum ve onları çıkartıyorum kafamdan tabi bu kolay olmuyor belki uzun yıllar gerekecek fakat ben mücadeleye hazırım.Doktorum anafranili çok uzun yıllar kullanmak gerektiğini söyledi sanırım beyin yapım okb lere çok müsait ve ancak ilaçlarla beyin kimyamı düzeltebilecekler.Aslında iyileşmemizi kısa bir süreye de indirebiliriz,tabi bu bizim elimizde ve yaşadığımız olaylara bağlı sanırım.

ibrahimovic
27-12-2007, 07:43 PM
Gülben demin şizofrenileri okudum ve dehşete düştüm. Bildiğin gibi şizofreni gerçeği değerlendirme yetisinin tamamen kaybolması... Bizden kötüleride varmış.. Gülben obsesyonların tam olarak ne? Kompulsiyonların var mı? Psikoterapi görüyor musun?

27-12-2007, 08:06 PM
Gülben demin şizofrenileri okudum ve dehşete düştüm. Bildiğin gibi şizofreni gerçeği değerlendirme yetisinin tamamen kaybolması... Bizden kötüleride varmış.. Gülben obsesyonların tam olarak ne? Kompulsiyonların var mı? Psikoterapi görüyor musun?

Kompulsiyonlarım yok,mesela el yıkama,temizlik,ocağa 10 kere bakma vs..bu gibi takıntılarım yok.Fakat bir ara kağıt atamazdım çöplük yapmıştım odamı çok şükür yendim bu takıntımı.Terapi 2,3 kez gördüm hayatımda,çok faydası olduğunu düşünüyorum fakat elimde olmayan sebeplerle terapi göremiyorum şu anda.

Yakınlarımı kaybetmek,şizofreni olmak,delirmek,her an kötü bir şey olacak korkusu vs..bu gibi takıntılarım var,bir sürü şey yazdım ama sildim şimdi acayip acayip düşünceler geliyor aklıma fakat bahsetmek istemiyorum sana da şizofren konularına girmemeni ve okumamamnı tavsiye ederim ben o yollardan geçeli çok oldu.İlerde karşına çıkar okudukların yani düşünce olarak korkarsın okuduklarından zamanla ve hiç unutulmuyorlar beynine kazınıyorlar insanın.

27-12-2007, 08:10 PM
arkadaşlar ben 10 yıldır Sf 4 yıldırda OKB hastasıyım.OKB'de en etkili ilaç ''zaman'' 4 yıl oldu ve artık inanın bu takıntılarla yaşamayı öğrendim ilaçlar daha çok fiziksel takıntılarımızı asgariye indirgiyor mesela bende en çok düzen takıntısı,el yıkama,ocağın kapalı olup olmadığı,şişenin kapaını kaparkenki takıntı,saati kurarken on,off düğmesini 40 kere kontrol ederdim......bu gibi takıntıları saymakla bitmez ama çok şükür epey ilerleme kaydettim özellikle anafranil OKB tedavisinde çok faydalı sonuçlar veriyor ama düşünce boyutundaki takıntılarım işte onlar en fecisi onlardan asla kurtulamıyorsunuz sürekli sizin kontrolünüz dışından gelen düşünceler var ne gibi: sürekli sevdiklerinizin başına kötü şeyler geldiği,accaip accaip imgeler,müstehcen görüntüler,kazalar,birine farklı farklı yollarla zarar verdiğin sahneler......... bunları bi türlü bastıramıorum daha kötüsü kovmaya çalıştıkça dahdda üzerine geliyor insanın

Zamanla bunları da yeneceksin,bende düşünce olarak obsesyonlarımı yenmeye çalışıyorum biraz biraz başardım sanırım zamanla tamamen yok edicem onları :evil: yeterki biz kendimize güvenelim.Ayrıca bende de sosyalfobi vardı en azından 7 senedir var fakat onuda yavaş yavaş yeniyorum.

27-12-2007, 08:15 PM
Tedaviyi yarıda bırakman iyi olmamış. Bunun hastalığı eski haline döndürdüğü söyleniyor. Bence doktorunla yeniden iletişim kur ve ilaç almaya başla. Biliyorsun bu hastalığın tedavisi biraz uzun süreli. Bırakmamak gerekiyor.

Tamemen katılıyorum,arkadaşlar bu konuda bilinçlenelim ve asla tedavimizi yarıda bırakmayalım tabi şartlar uygunsa,insan bazen elinde olmayan nedenlerle tedavisini yarıda bırakabiliyor.İnşallah hiçbirimiz böyle zor bir durumda kalmayız.

birde unutmamalıyız,sorgulayıcının dediği gibi tedavi uzun süreli.

ben_sen_o
28-12-2007, 03:57 AM
ilacı bırakman çok yanlış olmuş...
bende 3 senedir tedvai görüyorum 1 sene düzenli terapi gördüm şimdi iyiyim gayet....

kalıcı takıntılarım var ama çevremdeki insanların ölmesinden çok korkuyorum,misafir geldiği zaman rahatsız oluyorum evin sürekli düzenli olmasını istiyorum bazen gece 3 de uyanıp sabaha kadar temizlik yapıyorum vs.... uzar bu liste ama çok rahatsız etmiyo beni idare ediyorum....


tedavini yarım bırakma ....

ibrahimovic
29-12-2007, 03:39 AM
Gülben demin şizofrenileri okudum ve dehşete düştüm. Bildiğin gibi şizofreni gerçeği değerlendirme yetisinin tamamen kaybolması... Bizden kötüleride varmış.. Gülben obsesyonların tam olarak ne? Kompulsiyonların var mı? Psikoterapi görüyor musun?

Kompulsiyonlarım yok,mesela el yıkama,temizlik,ocağa 10 kere bakma vs..bu gibi takıntılarım yok.Fakat bir ara kağıt atamazdım çöplük yapmıştım odamı çok şükür yendim bu takıntımı.Terapi 2,3 kez gördüm hayatımda,çok faydası olduğunu düşünüyorum fakat elimde olmayan sebeplerle terapi göremiyorum şu anda.

Yakınlarımı kaybetmek,şizofreni olmak,delirmek,her an kötü bir şey olacak korkusu vs..bu gibi takıntılarım var,bir sürü şey yazdım ama sildim şimdi acayip acayip düşünceler geliyor aklıma fakat bahsetmek istemiyorum sana da şizofren konularına girmemeni ve okumamamnı tavsiye ederim ben o yollardan geçeli çok oldu.İlerde karşına çıkar okudukların yani düşünce olarak korkarsın okuduklarından zamanla ve hiç unutulmuyorlar beynine kazınıyorlar insanın.


Gülben birbirimize çok benziyoruz. Bende düşünceyle yenmeye çalışıyorum. Belkide bu sitede henüz hiç ilaç kullanmayan tek OKB li benimdir. Geçen gün evin sigortası kısa devre yapmış az çok elektrikten anlarım aldım elime penseyi bi elimde tornovida birden içimi korku kapladı ya elektrik olan kablolara dokunursam diye.. Gittim sigortayı kapadım bu seferde ya biri ben çalışırken açarsa die düşünmeye başladım neyse işi başarma azmim ve hırsım obsesyonların önüne geçti. İnadına üstüne gittim ve yaptım. Böylece bi obsesyonumuz daha oluştu vatana millete hayırlı olsun.. (not keşke bütün obsesyonlarımız böyle olsa sadece elektrikçiler için sorun olurdu) :-))

ayca20259
09-02-2008, 01:18 AM
merabalar benimde takıntılarım hep düşünce üzerine oluo
benim rahatsızlığım ananem ölünce başladı 5-6 ay lustral kullandım şimdi yine ara sıra aklıma saçma fikirler gelio yalnız dikkat ettim hep sıkıntılı zamanlarımda aklıma geliop ve been çok yoruluorum
olumsuz bişey duymak beni korkutuo
:oops: ya benimde başıma gelirse diye çok korkuorum .Bu fikirden kurtulamıorum ne yazıkki
sizin akınıza gelen düşünceler bende de çok oluo özellikle de ya delirirsem korkusu bu fikri aklımdan atamıorum ne yapacağımı da bilemiorum.Bİ fikriniz varmı bu konuda :roll:

09-02-2008, 01:35 AM
merabalar benimde takıntılarım hep düşünce üzerine oluo
benim rahatsızlığım ananem ölünce başladı 5-6 ay lustral kullandım şimdi yine ara sıra aklıma saçma fikirler gelio yalnız dikkat ettim hep sıkıntılı zamanlarımda aklıma geliop ve been çok yoruluorum
olumsuz bişey duymak beni korkutuo
:oops: ya benimde başıma gelirse diye çok korkuorum .Bu fikirden kurtulamıorum ne yazıkki
sizin akınıza gelen düşünceler bende de çok oluo özellikle de ya delirirsem korkusu bu fikri aklımdan atamıorum ne yapacağımı da bilemiorum.Bİ fikriniz varmı bu konuda :roll:

Demekki tam olarak iyileşmemişsin canım.Aslında tam olarak iyileşme mümkün mü bilmiyorum. :D Yapman gereken,bu düşünceler seni çok fazla rahatsız ediyorsa yeniden bir doktora görünmelisin.Fakat üstesinden gelebileceğini düşünüyorsan hiç pes etmeden bu okb lerle mücadele etmen gerekiyor.Mesela öncelikle düşüncelerinle fazla ilgilenme onları önemseme.Aklına delirmek fikrimi geldi :roll: hemen o düşünceyi olumlu bir düşünce ile değiştir,başka bir şeyler düşünmeye çalış.Ayrıca delirmek fikrinin herkesin aklına gelebilecek bir düşünce olduğunu bil.Kendini anormal olarak değerlendirme ve korkma.Hepimizin aklına böyle saçma sapan düşünceler gelebilir fakat biz bu gereksiz düşüncelerin üstünde fazla durmamalıyız.Bu düşüncelere önem verip onlara prim vermemeliyiz.Düşüncelerle fazla ilgilenmediğimiz zaman aklımıza gelme oranı azalacaktır.

Çok geçmiş olsun.Umarım kendin atlatabilirsin.

cllrsln
09-02-2008, 10:30 AM
olmaz olur mu okb'si olmayan? bu tip hastalıkları yaşayanlar bilir. genellikle çekirdek aile dışında bu hastalığı bilen kimse olmaz. bu bizim toplum yapımız maalesef. insanlar ayıplanıcak veya kötülenecek diye kimseye söyleyemez veya söylememesi tembihlenir. ben internette yana yana benim gibi insanlar var mı, varsa nerelerde iletişim kuruyorlar diye araştırdım ve bu siteyi buldum. benden bahsedecek olursak 8 aydır hastalığın farkındayım ama daha öncede vardı sanırım. dini takıntılar olarak başladı, sonra hastalık takıntıları başladı, ya dişlerim dökülürse ya çok erken kel kalırsam gibi takıntılarla devam etti hastalık. bir ara şizofreni takıntısı bile başlamıştı. sesler duyduğumu zannediyordum ve hastalığımın şizofreniye dönüştüğünden kesinlikle emindim. ailemizde 2 tane şizofren var doğal olarak taktım kafayı tabii. şimdiyse akrabalarıma olan takıntım var. annemle babam hiç birbirlerini sevmedi ve annem küçükken bizlere hep babamın sülalesini kötülerdi deli sülalesi falan derdi. tabii biz de onları sevmeyerek büyüdük ve iletişim kurarken hep onlardan nefret ettik. şimdi bu takıntı haline geldi. onlardan bahsedilince kafayı yiyorum garip garip tepkiler veriyorum. öss'ye hazırlanan bir öğrenciyim bkuzenim var mesela 4 senedir sınava giriyor. eğitim sisteminden, kendi vurdumduymazlığından, ailenin bilinçsizliğinden kazanamıyor heralde. ama ben kendimi sorumlu tutuyorum onun kötüyken benim iyi olmamın haksızlık olduğu gibi saçma sapan düşünce sistemleri kuruyorum. bu beni son zamanlarda bayağı bir rahatsız ediyor kitap açamaz oldum bu rahatsız edici düşüncelerden. neyse bugün psikiyatrla görüşmem var büyük ihtimalle beni rahatlatıcak ve bende hayatıma daha normal bir şekilde devam edicem. bunu yazarken bile irkildim çünkü nazar değiceğini falan düşündüm birdenbire. ama bunlar saçma, değil mi? :(

merveokb
08-02-2009, 09:40 PM
mrb arkdşlar bende okbliym ve bu tanı yaklşk 1.5 ay önce sebpsz bana göre başldı fkt bi sebebi vardr muhakkak yaa bende çok korkuyorum aklma öle düşnceler geliyoki anlatmm ve bu yzden ya delrrsem ya ben şizofrenysem diye korkuyrm szede byle şeyler oluyomu bide ayrıca bunlar hayalmi böle şeyler varmı gibi ... doktor tedavisi göryorm ve ilk önce citolesle başldm şimdi paxera kullanıyorm ltfen yardm edn bunlar geçicekmi:S

Sleeper
08-02-2009, 10:52 PM
Tedaviyi bırakmayın.doktora gitmeyi bırakıosanız bile ilaçlarınızı bırakmayın..

merveokb
08-02-2009, 10:54 PM
düşünceler geçicektr dimi yaa doktor diyo ama blmiyrom ya şizofrene dogru ilerlerse ya aklımı kçrrsam die korkyrm

eflin
09-02-2009, 10:41 AM
bende okb liyim
geçen haziran ayında teşhisi konuldu feci tanıktılarım vardı aklımı yitirme irademi yitirme şizofren olacağım yada paranoyak mı oldum düşüncesi bbeni mahvediyordu
okb ilk önce anksiyete ile başladı daha sonra aşırı üzüntü sebebiyle depresyona dönüştü ve en son doktorumdan okb li olduğumu öğrendim ilk önce terapilerle başladım
o dönemlerde anksiyete ve depresyon için gidiyordum daha sonra ben psikoloğuma sürekli ''sanırım ben okb liyim'' diyordum
oda bir kaç ay sonunda şimdiki doktorum olan psikiyatrist im ile görüşmemi tavsiye etti ve doktor ilaç artı terapilerle devam etmeye başladım
ilaçların çok faydası oluyor bir çok takıntımı yendim denilebilir arada bir başa sarmalar olsa da eskisi kadar fazla değil
mutlaka aralarda zorlanmalarda olsa tedaviyi bırakmamak gerek
benim takıntılarım dediğim gibi aklımı yitirme, irademi yitirme korkusu ,
şizofren yada paranoyak olurum korkusu ,belirli sayıları sevmeme (uğursuz olabileceği)aslında saçma ama
ellerimi bazen aşırı yıkardım tahriş olurlardı
düzen takıntım olurdu arada
herşey simetrik ve düzenli olacak(ama etrafımı bunaltmazdım kendi kendimi bunaltırdım
şimdilerde ilaçlar yüzünden aldığım kilolara takmış vaziyetteyim :)
bir ara psikoterapiyi bırakmıştım yeniden başladım ikinci görüşmemizi bekliyorum yeni psikoloğum ile...


salıcakla hepinize ...

eflin
09-02-2009, 10:45 AM
düşünceler geçicektr dimi yaa doktor diyo ama blmiyrom ya şizofrene dogru ilerlerse ya aklımı kçrrsam die korkyrm

kormana hiç gerek yok okb şizofrene dönüşmezmiş
doktorum söyledi bu sadece takıntı bunu hep böyle düşün

isatorun
09-02-2009, 08:15 PM
öncelikle geçmiş olsun . ben kontrol temizlik küfür ve ALLAH var mı yok mu gibi takıntıları yendim hemde eser kalmadı ama şimdi ki zorluyo beni . olay şu okb bi kapı aslında o kapıyı kapatmassan içeriye girer diğer okb ler . o yuzden tedavini ol zaten bişey kalmaz . birde düşünsel okb lerde tedavi süreci diğer okb lere göre daha uzun sürüyo temizlik , kontrol gibi takıntılara nazaran bunu bana bi doktor soledi . o yuzden ihmal etme sakın tedaviyi ....

alagul
09-02-2009, 10:50 PM
burayı görmem ıyı oldu ...benım gb lerın oldugun görmek gerçekten güzel..bende de sayı takınıtısı ,hırsız ların gece eve bırden gelecek olması gb düşünceler,misafir gelmesini istememe,misafir geldiği zaman oturdukalrı yerleri silme içtikleri bardaktan bır daha içmeme,sürekli bir şey olacak korkusu aileme,geceleri kalkıp yaşayıp yaşamadıklarını nefeslerını kontrol etme,aklıma kötü düşünceler geldiği zaman yurudgum yolu tekrar gerı gerı gıdıp yendıen yurume,dışarı çıktığım zaman ellerımı surekli kırlı hissetme,sürekli biri gelecek kötü bir haber verecek korkusu varmı benden kötüsü..üstelik tedavıde görmüyorum..bazen ınanılmaz acılar çekiyorum aglıyorum...durduk yerde ...

Sleeper
09-02-2009, 11:07 PM
Okb'nin şizofreniyle uzaktan yakından alakası yok. Karıştırılan şey şizofreni hastalarında okb görülmesi. Okb hastalarında şizofreni görülebilir diye bişey kesinlikle yok.

felitsa3
15-02-2009, 12:10 AM
benim yakın çevremde var okb hastaları.gerçekten insanı hayattan soğutan bir hastalık.allah yardımcısı olsun herkezin.
esasında bezen bendede varmı diye düşünüyorum:D

obsesif__06
16-02-2009, 02:07 AM
merhaba bende yeni katıldım aranıza bu okb genelde temizlikle iilgili galiba

isatorun
16-02-2009, 05:47 PM
okb nin çok çeşidi var ama en çok olanlar temizlik , kontrol gibi türler ama tedavsi en kolay olanlarda bunlar. diğer türler olan küfür başta olmak üzere sadece düşünceyle ilgili olanlarda daha zor tedavi oluyo daha dirençli diğerlerine göre ....

maviyesil
16-02-2009, 07:26 PM
merhaba bende yeni katıldım aranıza bu okb genelde temizlikle iilgili galiba

Hoş geldiniz. Temizlik takıntıları yaygındır ama tedavisi diğer takıntılardan kolaydır. Sizde vaziyet nasıl ?

kumralim89
08-05-2012, 12:13 PM
ARKADAŞLAR MERHABA BENDE OKBYİM ÇOK TAKINTILIYIM İNANILMAZ DERECEDE AKLINIZA GELECEK HERŞEYE TAKIYORUM. KONUŞMAK, DERTLEŞMEK İSTEYENLER BENİ EKLEYEBİLİRLER. MSN ADRESİM gokcegrafik@hotmail.com

BeyZade
08-05-2012, 02:38 PM
insanlar okb yi el yıkama ve çizgilere basmamadan ibaret sanıyorlar ama maalesef o kadar basit bi hastalık değil .ok farklı değişik takıntılar varki insan hayattan soğuyor

mesela ben çok katı biri olabiliyorum ilişkilerim bundan etkileniyor , bir eşyaya kafayı taktımmı hep aklım orda onun yeri nereyse oraya katmalıyım ama deb var gel görki üşengeçlikten kaldırıp yerine katmıyorum, siz düşünün beynimin içinde ki savaşı :D ...

önemlibilgiler
20-08-2012, 10:34 PM
öncelikle ben yaklaşık 2 yıldır böyle bir hastalık çekmiş oldugumu tam olarak 10 dk önce formu okurken keşfettim. uzun süredir psikologlara gidip hastalıgımın ne oldugunu bulmaya çalışıyordum. çok çılgınca düşüncelere çok çılgınca düzensizlikte sahip olabiliyor ve düzensiz düşüncelerimi sanki zorla bastırmak istiyormuşum gibi çok çılgınca bir düzende hareket ediyorum. zoraki yani. bir çantayı belirlediğim bir yere koyamıyor ya da bir eşyayı yerinden kıpırdatamıyorum, sevdiklerimin başına birşeyler gelmesinden korkuyor cinsel içerikli iğrenç şeyler düşünüyor rüyasını görüyorum. hatta bazen en kötü düşünce ne olabilir dünya üzerindeki diye düşünüp onu aklıma sokuyorum, herşeyi yaparken başıma birşeyler gelmesinden korkabiliyorum. sanıyorum, kendimi cezalandırıyorum. kendime bir düzen koymaya veya çeki düzen vermeye ihtiyacım yok aslında, ama bunun farkında değilim çünkü yalnız oldugumu sanıyorum. oysa ki hiçbirimiz yalnız değiliz. hepimiz bu hastalıktan çekiyoruz. hepimizin aklına iğrenç korkunç önüne geçilemez düşünceler geliyor ve düşündükçe daha çok artıyor. kendimi cezalandırıyorum, insanlara verdiğim zararlardan ya da dini inancıma verdiğim zararlardan dolayı. neden mi zarar veriyorum? ÇÜNKÜ VEREBİLİYORUM. ÇÜNKÜ BEYNİM BÖYLE. 'bir günahı reddetmek yerine onu kabul edip onunla yaşamak insanın iç huzurunu saglayacak en dogru şeydir!' beyninizi kabul etmekle işe başlayabilirsiniz. belki de zamanında internetten televizyondan ve yanlış yapılanmış sistemden fazla etkilendim. kendinize işkence etmeyi kendiniz istiyorsunuz. tadını çıkarın. o çantayı alamıyorsanız gidin ve alın, sonunda ailenize zarar geleceğine mi inanıyorsunuz? gelirse eğer bu dünyayı yönlendirebilecek kadar büyük bir düşünce gücüne sahipsiniz demektir. bunun mümkün olmadıgını hepimiz biliyoruz. ama denemeye değer. eger böyle bir gücünüz varsa buyrun düşüncelerinizle dünyayı değiştirin büyük bir şeref olurdu bunu izlemek. size meydan okuyorum sevdiklerinize zarar verin verebiliyorsanız bundan kormaya da gerek yok. çünkü yapamazsınız, korkarak hiç yapamazsınız. mesela nazar olayı var. onda birilerine gerçekten kıskançlık ve istekle falan bakmak gerekiyor siz daha kendi kendinize bakmaktan korkuyorsunuz. birilerine birşey olmasın diye ayagınızı yere 10 kere vurmanıza ya da aklınıza durmadan gelen düşünceler için kafanızı duvarlara vurmanıza gerek yok. boş ilaçlara kimsenin ihtiyacı yok. bir banyoya girin yıkanın hamama gidin bir kendinize gelin. hamama giderseniz kimse sizin kafanıza kılıçla saldırmayacak. merak etmeyin delirmeyeceksiniz de. eger delirebiliyorsanız da delirin. delirdikten sonra bundan korkmanıza gerek kalmayacak biliyorsunuz di mi? ben bu hastalıgı hiçbir ilaç almadan kendi kendime yendim. süreç içinde ne yaptım, yazı yazdım. ibadet ettim. dogayı izledim. teknolojiden uzaklaştım. daha iyi olmam gerektiğini sanıyordum hep o düşünceden kurtuldum. hala tam olarak arındım denemez ama ilaç gibi saçmalıklara asla bulaşmadım, beynimin efendisi benim, beynimizin kontrolunu saglayamamaktan korktugumuz bir hastalıkta başkalarının beynimizin kontrolunu almalarına izin vermek yapabileceğimiz en yanlış hareketler listesinde numara 1. üstüne gidin, savaşın! beyniniz size kaldıramayacagınız yükler yüklemez, eger siz kaldırmaktan korkarsanız o ayrı. sadece kafanız karışmış. dediğim gibi ocagı açık unuttun birazdan ev patlayacak o yüzden mutfaga koşup ocagın kapalı oldugunu kontrol etmeden önce kendine bir ıhlamur hazırla, eger ocak açıksa kaynat iç. iyi gelir.

hesapçı
21-08-2012, 12:31 AM
Ey OKB dertlisi! Vaktiyle senin dertlerinden muzdarip olmuş; ama şimdi çok daha iyi bir konumda olan bu arkadaşının sesine kulak verirsen, onu bu bayram gününde çok mutlu edersin(Bu arada hayırlı bayramlar!)! Belli mi olur, onu önemsersen, belki sen de gerçekten bayram edersin;)

Ey OKB dertlisi! Derdin ne senin gerçekten, bunu biliyor musun? Niçin, ellerini temiz olduğu halde yıkadığını, yere düşen şeyi alamadığını, raftaki kitap simetrik olmadığı için sinir olduğunu, namazını tekrar tekrar kıldığını,... iyice düşündün mü?.. Neden düşencen tutsak, beynin sanki kuşatılmış gibi?.. Sorguladın mı derin bir şekilde?

Yoksa, sana denileni mi yaptın düşünmeden? Yani kendine ait olmayan o sese kulak verip , sana fısıldanan neyse onu mu yapıverdin aceleyle? Bu sesin dediğini yaparsan rahatlayacağını mı sandın? Ama sonra?.. Rahatladın mı? Yoksa, rahatlaman için başka şeyleri de mi şart koştu sana bu ses? Onları da yaptın mı ardından korka korka? Bu defa sakinleştin mi peki? Yoksa, o sese her uyduğunda, daha kötüye mi gitti durumun? Durumun iyileşeceğini sanarak yaptığın şeyler, seni perişan mı etti? Senin özgürlüğü elinden mi aldı? Ama sen yine de, acaba o ne diyor mu dedin?

Peki sana ait olmayan bu ses, kimin hiç düşündün mü? Sorup soruşturdun mu? Ya da en azından, bu sesin sahibinden sana hayır değil şer geleceğini idrak edip, ona kulak vermeme kararı aldın mı? Onu dinlememe konusunda azami gayret sarfettin mi?

Hayır mı? Peki, neden? O çok mu güçlü geldi sana? İster istemez dediğini yapar mı olmuşsun? Yok yok, korktuğun için böyle sanıyorsun! Fark etmemiş olamazsın dostum; o sadece sana fısıldıyor, sen onu kale almazsan, silahı hiç bir işe yaramıyor, emin ol! Kale almamayı mı başaramıyorsun? Niçin? Ondan doğru şeyler duyarım diye bir beklentin yoktur herhalde bunca tecrübenden sonra? Dedikleri mantıklı mı geldi? Bak, o sesin sahibi ustadır;ama, senin bilgin tamsa onun çok mantıklı gibi görünen fısıltılarının dahi kolaylıkla çürütülebilen tezler olduğunu görürsün. Tabii, zararlı olan bir şeyi, savunma sistemini test etmek için yemediğin gibi, bilgini test etmek için onunla uğraşman da çok saçma! Bilgin azsa (yada imanın zayıfsa), aldanma riskin de var hem! Bulaşma yani, o fısıldasın dursun, işi bu! Baktı etkisi yok, pes eder...

Bir de şu var kardeşim! Anormal olmak marifet değil! Bunu biliyorsundur belki de, hatırlatayım dedim:) İnsanlardan farklı, onların seni çözemeyeceği karmaşık bir kişiliğe sahip olmak iyi bir şey değil. Yani, makbul olan, sıradan, normal bir insan olmak! Bu seni basit yapmaz! Zaten, farklı olmayı istemek kibirle ilgili gibi! Ama, tevazu senin fıtratına uygun olan;)

Bir de, şu var, mükemmel olamaz insan. Hata yapar! Buna üzülmemek lazım.

Bizler kul olarak kendi vasıflarımızı ve Sahibimizi bilirsek ve bu durumdan üzüntü değil sevinç duyarsak bize bir şey olmaz inşallah vesselam...

Not: Yine buradayım fark ettiğiniz gibi...

kardelen12
21-08-2012, 12:41 AM
sen başka neye takıyon
insanlar okb yi el yıkama ve çizgilere basmamadan ibaret sanıyorlar ama maalesef o kadar basit bi hastalık değil çok farklı değişik takıntılar varki insan hayattan soğuyor