PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : depersonalizasyon(yabancılaşma)



güven
23-04-2012, 11:09 PM
Arkadaşlar 4 aydır anksiyeteye bağlı depersonalizasyon yaşıyorum.Çok değişik hisler içindeyim kendimi tam anlamıyla tanımıyorum, aynaya bakıyorum yüzüme ilk defa bakmış gibi yabancı birisine bakar gibi oluyorum.Ben diye bi şey var ben varım düşüncesi garip geliyor.Sanki başka bi alemdeyim.7/24 kendimi rüyada gibi hissediyorum.Yaşamak, insan olmak tuhaf geliyor, zaman kavramım kayboldu dün bile bana 1 sene öncesi gibi geliyor.Bu durumu yaşamış ve düzelmiş olan arkadaşlar var mı?Yardımınızza ihtiyacım var cevaplarınızı bekliyorum.,.

bjksaid92
23-04-2012, 11:14 PM
bende de var bu lanet şey. Kendimi çok kötü hissettiğim zamanlarda maximum seviyeye ulaşıyo ve sokakta yürüken kendimi kaybediyorum, sanki ruhum bedenden ayrılmış da başka biri gelmiş gibi:S

güven
23-04-2012, 11:15 PM
bende de var bu lanet şey. Kendimi çok kötü hissettiğim zamanlarda maximum seviyeye ulaşıyo ve sokakta yürüken kendimi kaybediyorum, sanki ruhum bedenden ayrılmış da başka biri gelmiş gibi:S

geçmiş olsun kardeşim ne kadar zamandır var bu durum, ilaç kullanıyormusun?

bilinmeyenx
23-04-2012, 11:22 PM
evet ya ne çok problem var böyle.. insan beyni ne çok problem üretebiliyor.. bu siteye girmeden önce bu kadar çok sorun çeşidini bilmiyordum açıkçası gördükçe şaşırıyorum..

bjksaid92
23-04-2012, 11:27 PM
geçmiş olsun kardeşim ne kadar zamandır var bu durum, ilaç kullanıyormusun?


son 3-4 senedir var. çok ilaç kullandım ama az süreli kullandım. şimdi en son cipralex kullanıyodum, 3 ay oldu olumlu bir etki göremedim bir de xanax içiyorum o da günümü kurtarmaya yetiyor. yarın yeniden dr. a gidicem, başka bir ilaca başlamak istiyorum.

güven
23-04-2012, 11:27 PM
gerçekten durumum çok kötü ilaç kullanıyorum ama bi işe yaramıyor evet beynim yapıyor bu durumu ama kendimi inandıramıyorum

hkayac
23-04-2012, 11:28 PM
bende de var bu lanet şey. Kendimi çok kötü hissettiğim zamanlarda maximum seviyeye ulaşıyo ve sokakta yürüken kendimi kaybediyorum, sanki ruhum bedenden ayrılmış da başka biri gelmiş gibi:S

ben de kendimi çok kötü hissettiğimde buna benzer şeyler yaşıyorum. özellikle çok ağladığımda. ama ağlamak derken, bağıra bağıra, çığlık atarak... hatta böyle anlarımda her şeyi yıkmak istiyorum... ama yıkamıyorum kendime zarar veriyorum kafamı bir yerlere vuruyorum. ancak böyle sakinleşebiliyorum... işte bu anlarda kendime yabancılaşıyorum. ellerim, bedenim benim değilmiş gibi geliyor. bunun adının depersonalizasyon olduğunu bilmiyordum. tabi benim bu yaşadıklarımın hepsi bu kavrama girmiyordur...

güven
23-04-2012, 11:31 PM
son 3-4 senedir var. çok ilaç kullandım ama az süreli kullandım. şimdi en son cipralex kullanıyodum, 3 ay oldu olumlu bir etki göremedim bir de xanax içiyorum o da günümü kurtarmaya yetiyor. yarın yeniden dr. a gidicem, başka bir ilaca başlamak istiyorum.

dostum bende sürekli var bu durum atak halinde değil senin panik atağa bağlı sanırsam.Bende de ilk olarak panik atakla başladı ve hiç düzelmedi.1 gün bile kendimi iyi hissetmedim.

güven
23-04-2012, 11:33 PM
ben de kendimi çok kötü hissettiğimde buna benzer şeyler yaşıyorum. özellikle çok ağladığımda. ama ağlamak derken, bağıra bağıra, çığlık atarak... hatta böyle anlarımda her şeyi yıkmak istiyorum... ama yıkamıyorum kendime zarar veriyorum kafamı bir yerlere vuruyorum. ancak böyle sakinleşebiliyorum... bunun adının depersonalizasyon olduğunu bilmiyordum. tabi benim yaşadıklarımın hepsi bu kavrama girer mi bilmem...
bazı zamanlarda bu durumu her insan yaşar sizinki depersonalizasyon değildir.Depersonalizasyon sürekli bi durum, ben 1 gün bile düzelmedim.

bjksaid92
23-04-2012, 11:34 PM
dostum bende sürekli var bu durum atak halinde değil senin panik atağa bağlı sanırsam.Bende de ilk olarak panik atakla başladı ve hiç düzelmedi.1 gün bile kendimi iyi hissetmedim.

panik atak sanırsam sürekli nüksetmeyen bir hadise. Aşırı stresli olunan bir zamanda aniden patlayıveriyor insan, panik atak budur diye biliyorum ben. benim durum yaygın anksiyete ve sosyal anksiyete bozukluğu. sürekli yaşanan bir hadise

güven
23-04-2012, 11:36 PM
dostum depersonalizasyon sırasında tam olarak ne hissediyorsun benim yazdıklarıma benzer şeyler mi?

hkayac
23-04-2012, 11:37 PM
bazı zamanlarda bu durumu her insan yaşar sizinki depersonalizasyon değildir.Depersonalizasyon sürekli bi durum, ben 1 gün bile düzelmedim.

eksik yazmışım haklısın bu tür bir durum değil... ama bu anlarda kendi bedenim benim değilmiş gibi geliyor. ellerim, vücudum... sanki o bedenin içinden çıkmışım da her şeye uzaktan bakıyormuş gibi oluyorum...

bjksaid92
23-04-2012, 11:44 PM
dostum depersonalizasyon sırasında tam olarak ne hissediyorsun benim yazdıklarıma benzer şeyler mi?

aynen anlattığın şeylerin hepsi. Mesela sokakta yürüyorum, birden aklıma geliyo la ben napıyom, ben kimim nereye gidiyorum diye. Evde ailemle beraber oturuyorum mesela kendi kendime kim bu insanlar diyorum, neden bu insanlarla sürekli beraber olmak zorundayım diyorum kendi kendime. Bence bunun tek sebebi özgüven eksikliği açık ve net.

güven
23-04-2012, 11:45 PM
Bu hastalık bitirdi beni dünyam ters döndü artık hiçbişeyden zevk alamıyorum inşallah bunun bi çaresi vardır.

phatalogyst
23-04-2012, 11:45 PM
Arkadaşlar 4 aydır anksiyeteye bağlı depersonalizasyon yaşıyorum.Çok değişik hisler içindeyim kendimi tam anlamıyla tanımıyorum, aynaya bakıyorum yüzüme ilk defa bakmış gibi yabancı birisine bakar gibi oluyorum.Ben diye bi şey var ben varım düşüncesi garip geliyor.Sanki başka bi alemdeyim.7/24 kendimi rüyada gibi hissediyorum.Yaşamak, insan olmak tuhaf geliyor, zaman kavramım kayboldu dün bile bana 1 sene öncesi gibi geliyor.Bu durumu yaşamış ve düzelmiş olan arkadaşlar var mı?Yardımınızza ihtiyacım var cevaplarınızı bekliyorum.,.

psikoterapi... ilaçsız uzun süreli ancak kalıcı çözümlü tedvidir.. Tavsiye isterseniz Psikoterapi enstitüsü..

güven
23-04-2012, 11:47 PM
psikoterapi... ilaçsız uzun süreli ancak kalıcı çözümlü tedvidir.. Tavsiye isterseniz Psikoterapi enstitüsü..

doktor bana terapi önerdi zaten ama ben imkanım olmadığı için alamadım.

güven
23-04-2012, 11:49 PM
aynen anlattığın şeylerin hepsi. Mesela sokakta yürüyorum, birden aklıma geliyo la ben napıyom, ben kimim nereye gidiyorum diye. Evde ailemle beraber oturuyorum mesela kendi kendime kim bu insanlar diyorum, neden bu insanlarla sürekli beraber olmak zorundayım diyorum kendi kendime. Bence bunun tek sebebi özgüven eksikliği açık ve net.

bu yazdıklarının hepsini ben sürekli yaşıyorum, kesintisiz ama bunun sebebinin özgüven eksikliği olduğunu sanmıyorum çünkü benim özgüvenim tam bu durum anksiyeteye bağlı olarak yaşanıyor diye biliyorum.

phatalogyst
23-04-2012, 11:57 PM
doktor bana terapi önerdi zaten ama ben imkanım olmadığı için alamadım.

haklısın biraz ücretler yüksek, insan kendisi için kalp ameliyatı gibi düşünüp imkanları zorlamalı. ancak gerçekten olmuyor ise yaşamınızı sorgulayın derim uyumsuz bir yapı yada anksiyete yaşatan büyük bir değişim yaşadınız mı? yine bir çözüm manevi inançları sorgulamak ve değerlere göre yaşayabilmeyi zorlamak olacaktır.

güven
24-04-2012, 12:01 AM
haklısın biraz ücretler yüksek, insan kendisi için kalp ameliyatı gibi düşünüp imkanları zorlamalı. ancak gerçekten olmuyor ise yaşamınızı sorgulayın derim uyumsuz bir yapı yada anksiyete yaşatan büyük bir değişim yaşadınız mı? yine bir çözüm manevi inançları sorgulamak ve değerlere göre yaşayabilmeyi zorlamak olacaktır.

bende aşırı gelecek kaygısı var ondan olabilir.

aze
24-04-2012, 12:07 AM
beslenmeniz nasıl ?

bazı yetersiz vitamin mineral vb durumlarda belki yolaçabilir..

güven
24-04-2012, 12:11 AM
beslenmeniz nasıl ?

bazı yetersiz vitamin mineral vb durumlarda belki yolaçabilir..

beslenmem iyi ya ama beslenmeyle alakalı değildir, bence çünkü bu durum bende sürekli var.1 gün bile iyi olmadım.

bjksaid92
24-04-2012, 12:14 AM
bu yazdıklarının hepsini ben sürekli yaşıyorum, kesintisiz ama bunun sebebinin özgüven eksikliği olduğunu sanmıyorum çünkü benim özgüvenim tam bu durum anksiyeteye bağlı olarak yaşanıyor diye biliyorum.

sanmıyrum, özgüveni yerinde olan insan hiçbir psikolojik problemle karşılaşmaz. herşey özgüvenle başlıyor ve bitiyor. ha depresyona girebilir özgüvenli bir insan ama bundan çabuk kurtulur okb, sf, anksiyete falan adını bile bilmez

phatalogyst
24-04-2012, 12:16 AM
bende aşırı gelecek kaygısı var ondan olabilir.

ben 2 yıldır psikanaliz üzerine yoğun çalışmalar ve kendime yolculuk yapıyorum. Tabiki herkes için durum farklıdır. Bizlerin gerçekten gelecek kaygısı yada ölüm kıyamet korkusu olarak adlandırdığımız kaygıların arkasında kişiliğimizdeki öğrenilmiş ve hissettiğimiz yaşamımız vardır. Kitap okumayı severseniz basit aktarımla yazılmış güzel bir kitap önerebilirim.?

güven
24-04-2012, 12:20 AM
ben 2 yıldır psikanaliz üzerine yoğun çalışmalar ve kendime yolculuk yapıyorum. Tabiki herkes için durum farklıdır. Bizlerin gerçekten gelecek kaygısı yada ölüm kıyamet korkusu olarak adlandırdığımız kaygıların arkasında kişiliğimizdeki öğrenilmiş ve hissettiğimiz yaşamımız vardır. Kitap okumayı severseniz basit aktarımla yazılmış güzel bir kitap önerebilirim.?
dostum keşke kitap okuyabilsem.Ben yediğimi, içtiğimi, konuştuğumu hissetmiyorum.

phatalogyst
24-04-2012, 12:31 AM
peki 2 önerim var ozaman : hayata karşı sürekli üret.. (resim yap, yazı yaz, dekore et, toprak bitki uğraş) ama hangisini yaparsan yap içinde incelik sanat güzellik olsun, 2. önerimde inanışlarının gereği gibi yaşamalısın..

dıskokralı
24-04-2012, 01:13 AM
dostum keşke kitap okuyabilsem.Ben yediğimi, içtiğimi, konuştuğumu hissetmiyorum.


guven yasadıgın durumu biliyorum bu konuyla ilgili bir çok konu açtım insanmısın yasamıyosun yiyomusun geziyomusun herşey br garip keşke sana şu ilacı kullandım duzeldim diyebilsem ama inan gelip geçici birşey...

güven
24-04-2012, 05:14 PM
guven yasadıgın durumu biliyorum bu konuyla ilgili bir çok konu açtım insanmısın yasamıyosun yiyomusun geziyomusun herşey br garip keşke sana şu ilacı kullandım duzeldim diyebilsem ama inan gelip geçici birşey...

dostum sen düzeldin mi? ne kadar zamanda düzeldin

güven
24-04-2012, 06:00 PM
geçse bu zaman kadar geçerdi.Disko kralı nickli arkadaşım zanedersem değersonalizasyon yaşamamış.

dıskokralı
24-04-2012, 08:12 PM
1-5 sene içersinde epey azaldı...bende

dıskokralı
24-04-2012, 08:15 PM
sendede azalıcak merak etme ömür boyu seninle yaşayacak hali yok bunun....takma kafanı fazla bişeylerle uğraş.....anksiyetenin bir belirtisi bu yabancılaşma bedene evrene yabancılaşma....bok g,b, birşey bu biliyorum.....ama ankisiyetenin diğer semptomları gibi buda azalıcak....merak etme sen..

dıskokralı
24-04-2012, 08:23 PM
bana doktor dogmatil atarax zprexa vermişti ama o dönemler ilaçda bir işe yaramıyordu aynı depersanalizasyon dewam ediyordu sonra kendiliğinden epey azaldı....kafanı takma çalışıyosun rapor al gez toz biraz....bende senn gibi hepsi geçer depersanlizasyon geçmez diyordum şizofren oldum sanıyordum ama alakası yok hepsi geçti gitti...istersen ilk mesajlarımada bakabilirsiniz...

güven
24-04-2012, 10:57 PM
bana doktor dogmatil atarax zprexa vermişti ama o dönemler ilaçda bir işe yaramıyordu aynı depersanalizasyon dewam ediyordu sonra kendiliğinden epey azaldı....kafanı takma çalışıyosun rapor al gez toz biraz....bende senn gibi hepsi geçer depersanlizasyon geçmez diyordum şizofren oldum sanıyordum ama alakası yok hepsi geçti gitti...istersen ilk mesajlarımada bakabilirsiniz...
dostum inşallah geçer ya sen neler yaşıyordun hasta olduğun zaman

beyinsiz
24-04-2012, 11:08 PM
kaç sene içinde azalıyor peki bu belli bir süresi varmı yoksa kişiliğe göremi oluyor

dıskokralı
25-04-2012, 12:10 AM
dostum inşallah geçer ya sen neler yaşıyordun hasta olduğun zaman


yabancılaşma dostum evrene bedene herşeye karşı uykudan sıçrayarak uyanma uykudayken uykuyu alamadan uyanma filan ama depersanalizasyon hemen geçmedi sana ne dediim 1-5 sene içinde erir gider birşeylerle ilgilen rahatla...

güven
26-04-2012, 03:52 PM
yabancılaşma dostum evrene bedene herşeye karşı uykudan sıçrayarak uyanma uykudayken uykuyu alamadan uyanma filan ama depersanalizasyon hemen geçmedi sana ne dediim 1-5 sene içinde erir gider birşeylerle ilgilen rahatla...

bu durumun geçeceğini hiç sanmıyorum benim ki çok farklı kendimi hiç tanımıyorum, dünyada değilim.

dıskokralı
26-04-2012, 03:58 PM
bu durumun geçeceğini hiç sanmıyorum benim ki çok farklı kendimi hiç tanımıyorum, dünyada değilim.


eskiye göre öğrenme kafa yorma muhakeme yeteneklerinde bir anormallik var mı....halüsülasyon hezeyan paranoya da olabilir....

güven
27-04-2012, 07:36 PM
eskiye göre öğrenme kafa yorma muhakeme yeteneklerinde bir anormallik var mı....halüsülasyon hezeyan paranoya da olabilir....

hiçbirisi yok sadece insan olmak tuhaf geliyor ve kendimi tanımıyorum.

güven
05-05-2012, 10:33 PM
yok mu başka yabancılaşma yaşayan kafayı bozucam nasıl düzelicek bu durum.

Amarth
24-05-2012, 04:46 PM
Bende yaşıyorum güven hiçbirşeyden zevk almıyorum hiçbirşey hissetmiyorum çok konuşmuyorum ve konuştuğumla düşündüklerim bir değil geçmişe çocukluğuma baktığımda yine aynıydım çok çabuk sıkılan aklı dağınık bir çocuktum ama yine hiçbir şeye adapte olamayan bi tiptim bunun nedeni fazla zeka dan kaynaklanıyor. Duygusal zeka sıfırın altında. Bu yüzden hayatın içinde hissetmiyorsun kendini baskılıyorsun herşeyi görev ve sorumluluk olarak görüyorsun bunun nedeni bu bence ve düzelmeyecek hiçbir zaman, doğum haritama baktığımda hep zeka gezegeni merkür var hep düşüncelerdeyim ama hayatın içinde değilim. Enerji bile yaymıyorum, içimden geldiği gibi hareket edemiyorum heykelden bir farkım yok...

güven
24-05-2012, 07:04 PM
Bende yaşıyorum güven hiçbirşeyden zevk almıyorum hiçbirşey hissetmiyorum çok konuşmuyorum ve konuştuğumla düşündüklerim bir değil geçmişe çocukluğuma baktığımda yine aynıydım çok çabuk sıkılan aklı dağınık bir çocuktum ama yine hiçbir şeye adapte olamayan bi tiptim bunun nedeni fazla zeka dan kaynaklanıyor. Duygusal zeka sıfırın altında. Bu yüzden hayatın içinde hissetmiyorsun kendini baskılıyorsun herşeyi görev ve sorumluluk olarak görüyorsun bunun nedeni bu bence ve düzelmeyecek hiçbir zaman, doğum haritama baktığımda hep zeka gezegeni merkür var hep düşüncelerdeyim ama hayatın içinde değilim. Enerji bile yaymıyorum, içimden geldiği gibi hareket edemiyorum heykelden bir farkım yok...

senin ne kadar zaman oldu benim 5 ay oldu hiç geçmiyor bazen biraz iyi oluyorum o kadar,

güven
25-05-2012, 08:15 PM
yok mu başka yabancılaşma yaşayan kafayı bozucam nasıl düzelicek bu durum.Sanki yaşamıyorum ben diye bir şey yok, benliğim yok oldu, kendimi hiç tanımıyorum.

bjksaid92
26-05-2012, 08:34 PM
arkadaşlar paxil içiyorum. depersonalizasyon yaşamıyorum artık:)

deper
26-05-2012, 09:23 PM
yok mu başka yabancılaşma yaşayan kafayı bozucam nasıl düzelicek bu durum.

Güven, ben çok uzun zaman önce tanıştım bu olayla. Aynen dediğin gibi sadece benim yaşadığım birşey bu heralde sanıyordum, kedimi kaybediyorum boşluģa düşüyorum diye tarif ederdim ancak başka bir şey anlatamazdım. Evet ben kimim, dünya niye var, hatta yaşıyor muyum ben, babamın yüzü yabancı gibi gelirdi. Herşeyden korkardım. Kendi sesimden, aynaya bakmaktan.. fotoğraflarima baktığımda bu ben miyim hiç kendim gibi gelmezdi bana. Hafızamı kaybedecem delirecem diye korkardım. Sürekli geçmişimi düşünmeye kendimle ilgili bişeyler hatırlayıp kendimi hissetmeye çalışıyordum. Sabret, bi müddet sonra hafiflemeye başlayacak ve bu sana moral olacak. Mutlu olduğun anılarını yazmaya çalış. Yazmak ve elbette dua edip sabretmek .. benim önerilerim böyle. Dua ederken benim gibi bu hastalıkla uğraşan tüm insanlara da şifa diliyorum. Allahım hepimizin yardımcısı olsun.

güven
26-05-2012, 11:58 PM
arkadaşlar paxil içiyorum. depersonalizasyon yaşamıyorum artık:)

bende paxil kullanıyorum ama bi faydası yok, yinede eskiye göre iyiyim çok şükür.

güven
27-05-2012, 12:01 AM
Güven, ben çok uzun zaman önce tanıştım bu olayla. Aynen dediğin gibi sadece benim yaşadığım birşey bu heralde sanıyordum, kedimi kaybediyorum boşluģa düşüyorum diye tarif ederdim ancak başka bir şey anlatamazdım. Evet ben kimim, dünya niye var, hatta yaşıyor muyum ben, babamın yüzü yabancı gibi gelirdi. Herşeyden korkardım. Kendi sesimden, aynaya bakmaktan.. fotoğraflarima baktığımda bu ben miyim hiç kendim gibi gelmezdi bana. Hafızamı kaybedecem delirecem diye korkardım. Sürekli geçmişimi düşünmeye kendimle ilgili bişeyler hatırlayıp kendimi hissetmeye çalışıyordum. Sabret, bi müddet sonra hafiflemeye başlayacak ve bu sana moral olacak. Mutlu olduğun anılarını yazmaya çalış. Yazmak ve elbette dua edip sabretmek .. benim önerilerim böyle. Dua ederken benim gibi bu hastalıkla uğraşan tüm insanlara da şifa diliyorum. Allahım hepimizin yardımcısı olsun.

siz düzeldiniz mi?

güven
27-05-2012, 06:03 PM
yabancılaşma yaşayan birileri var mı kafayı bozucam nasıl düzelicek bu durum.Sanki yaşamıyorum ben diye bir şey yok, benliğim yok oldu, kendimi hiç tanımıyorum

asalsayı
27-05-2012, 06:10 PM
depersonalizasyon ne demek bilmiyorum bakmadım konuya ama ben de kendime yabancılaşma yaşıyor olabilirim, bir uzmana görünmemde fayda var.

güven
28-05-2012, 12:36 PM
Arkadaşlar aranızda depersonalizasyon yaşayıpta tamamen iyileşen var mı? acaba.Artık hiç ümidim kalmadı hergün aynı gibi geliyor.İnsan olmak, yaşamak, herşey tuhaf.Yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler

deper
28-05-2012, 08:44 PM
Ara sıra tekrarlayan bir durum bu. Ama en azından bildiğin için eskisi gibi telaş etmiyorsun. Biliyorsunki bi süre sonra geçip gidecek.. inşallah tabiki..

güven
28-05-2012, 08:48 PM
Ara sıra tekrarlayan bir durum bu. Ama en azından bildiğin için eskisi gibi telaş etmiyorsun. Biliyorsunki bi süre sonra geçip gidecek.. inşallah tabiki..

senin geçti mi? ben çok kötüyüm kim olduğumu unuttum dünyada değilim sanki yaşamak insan olmak herşey tuhaf

güven
02-07-2012, 08:41 PM
Arkadaşlar aranızda depersonalizasyon yaşayıpta tamamen iyileşen var mı? acaba.Artık hiç ümidim kalmadı hergün aynı gibi geliyor.İnsan olmak, yaşamak, herşey tuhaf.Yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler

Nika Polenta
02-07-2012, 08:48 PM
Bu hastalığın tıp ta üstüne düşülmüyor ne yazık ki. Allah şifalar versin. Herşey kendi kafanızda bitseydi keşke.

güven
02-07-2012, 10:54 PM
Bu hastalığın tıp ta üstüne düşülmüyor ne yazık ki. Allah şifalar versin. Herşey kendi kafanızda bitseydi keşke.

evet hiç bir araştırma yok, bi ilacı yok.Panik atak gibi basit bi hastalığın bile o kadar ilacı var.Şu uzmanları anlayamıyorum.

güven
03-07-2012, 12:14 PM
aynı durumdayız güven emin olabilirsin ki aşırı zekadan kaynaklanıyor arkadaşın da dediği gibi bizim duygusal zekamız sıfır..
hiçbir duygu hissetmiyorum eskiden üzüldüğüm, mutlu olduğum, sinirlendiğim şeyler olurdu şimdi hiçbirşey hissetmiyorum ölüden farkım yok kendimde değilim 7/24 her an her saniye kendimde dğilim rüyada gibiyim gibi oluyor çoğu zaman ben kimim diye soruyorum çevreyi incelediğimde her insanın farklı farklı kişilikleri olduğunu, duyguları hobileri sevdiği sevmediği şeyleri olduğunu görüyorum bir de bana bakıyorum ölüden farkım yok kişiliğim yok duygum yok sevdiğim veya sevmediğim hiçbirşey yok koca bi sıfırım..
insanlarla konuşmak istemiyorum evden çıkmak istemiyorum bilgisayarda vakit geçirmek istiyorum ama rüyada olduğum için o da haz vermiyor çıldırıcam kafayı yiyicem.
her an her saniye sürekli düşünüyorum ve bakıyorum ki süşündüğüm şeyler normal insanlardan çok çok uzakta şeyler.
çocuklukta sürekli ezildiğim aşağılandığım kendimi ifade etmeme izin verilmediği için böyle olduğunu düşünüyorum ama gerçekten zeka seviyem normal insanlara göre çok çok üst seviyede çünkü duygusal zeka kullanılmıyor beynimde sürekli düşünen taraf kullanılıyor.
çok şey denedim çok kişiyle konuştum ve çok düşündüm. bunun zamandan başka bir çözümü yok malesef.
Allahtan şifa diliyorum hepimize.
evlenir de çocuğunuz olursa onu şımartın sakın vurmayın kızmayın ezmeyin bırakın sabahlara kadar sokaklarda büyüsün organ mafyaları çocuğunuzu kaçırmaz merak etmeyin akşam ezanından önce eve gel demeyin televizyon izletmeyin salın sokağa bırakın sokak çocuğu olsun ama bizim gibi olmasın.
kendime sürekli diyorum keşke yeniden doğsam yeniden başlasam hayata bunu sürekli diyorum kendime ama ne fayda..

dostum doktora gitmedin mi? ilaç falan kullanmadın mı?

backtoblack35
03-07-2012, 01:06 PM
ben de de bu ouluyo arkdşıma anlatmaya çalştmmbana garip garip baktı oysaki burda bunları yaşayan insanlar varmış,sanki inme iniyo gibi kal geliyo ve napıyom ben bazen şiddette geçiyo iiçimden bu benmiyim ben die bişi varmı sürekli sorguluyorum,gülerken bile nie gülüyorumki ben niye güldüğümü unutuyorum ben de cipralex kullanıyorum 10 mg.herşeyden var biraz en iyisi psikoterapi burda insan bunları düşündükçe daha da sıyırcak kafayı

güven
03-07-2012, 07:50 PM
3 doktor değiştirdim gerizekalı gerizekalı tespitler koydular ilaç kullandım fayda etmiyor boğuluyorum yav darlanıyorum hiçbirşey düşünemiyorum ama kafamdan milyonlarca düşünce geçiyor rüyada gibiyim dünyada değilim sanki geceleri biraz düzeliyorum 12den sonra ama sabah uyandığımda yine aynı programlanmış gibiyim uykudan uyanıyorum yeni bi uykuya dalmış gibi oluyorum bildiğin rüyadayım

Ne kadar zamandır var bu durum, ben de 6 aydır var eskiye göre iyiyim ama tam olarak geçmiyor.

güven
04-07-2012, 07:25 PM
2 senedir var ben de eskiye göre iyim ama atak geliyor ara sıra çok kötü oluyorum alıştım böylesine

anladığım kadarıyla bu tamamen geçmiyor.

güven
07-07-2012, 11:04 PM
Arkadaşlar depersonalizasyonu yenen bir kişi varsa bana yardımcı olabilir mi?Bu durum beni çok zorluyor, kendime karşı aşırı yabancıyım,kim olduğumu bilmiyorum,yaşamak ve insan olmak tuhaf geliyor.Daha anlatamadığım, ifade edemediğim bi sürü şey var.

güven
08-07-2012, 12:09 PM
Ne denediysem olmadı ne yaptıysam olmadı dayanacak gücüm kalmadı yardım et Allahım..

dostum doktora gidiyormusun? ilaç almayı dene birde.

eLSa35
09-07-2012, 07:07 PM
Arkadaşlar 4 aydır anksiyeteye bağlı depersonalizasyon yaşıyorum.Çok değişik hisler içindeyim kendimi tam anlamıyla tanımıyorum, aynaya bakıyorum yüzüme ilk defa bakmış gibi yabancı birisine bakar gibi oluyorum.Ben diye bi şey var ben varım düşüncesi garip geliyor.Sanki başka bi alemdeyim.7/24 kendimi rüyada gibi hissediyorum.Yaşamak, insan olmak tuhaf geliyor, zaman kavramım kayboldu dün bile bana 1 sene öncesi gibi geliyor.Bu durumu yaşamış ve düzelmiş olan arkadaşlar var mı?Yardımınızza ihtiyacım var cevaplarınızı bekliyorum.,.

bende böyleyim bu aralar :SS

güven
15-07-2012, 12:32 AM
bende böyleyim bu aralar :SS

dostum ben sürekli böyleyim, anlık his değil.7/24 kendime yabancıyım.

Doğan
15-07-2012, 12:48 AM
Güven arkadaş bende anksiyete - panik atak hastası olarak bu bela durumu hastalığın ilk 15 gününde yaşadım. Genelde günlük 1-2 saat olarak gelip geçti.
Bu durumu doktorunuzla konuşdunuzmu ? Ne söylüyorlar .
Çok geçmiş olsun diyelim artık burdan size.

güven
15-07-2012, 12:52 AM
Güven arkadaş bende anksiyete - panik atak hastası olarak bu bela durumu hastalığın ilk 15 gününde yaşadım. Genelde günlük 1-2 saat olarak gelip geçti.
Bu durumu doktorunuzla konuşdunuzmu ? Ne söylüyorlar .
Çok geçmiş olsun diyelim artık burdan size.

ben 6 aydır , devamlı olarak yaşıyorum.Doktor geçicek diyor, 4 tane ilaç verdi onları kullanıyorum, eskiye göre iyiyim ama halen kendimi tanımıyorum, kendime karşı aşırı yabancıyım.Sizin durumunuz atak halinde yaşanıp geçmiş, keşke benimde öyle olsaydı.

Doğan
15-07-2012, 01:02 AM
Allah Allah..
İnşallah en kısa sürede atlatırsınız dostum ne diyelim. Biliyorum ne lanettir.
Kafanızı karıştırmak gibi olmasın ama, doktor değiştirmeyi düşündünüz mü ? Daha rahat konuşabileceğiniz özel doktor mesala.
Ben çok kötü bir halde devlet has. Gittim onlar da haklı kalabalık en fazla 10 dk içinde panik atak olmuşun dediler yolladılar bu yanlış idi. Dedim bu iş burda olmaz.. Özele gittiğim de depresyon-anksiyete-panik atak dediler ve tedavi başlandı.
(20 mg Fulsac+ sınırsız denilebilir xanax ile )

güven
15-07-2012, 08:19 PM
Allah Allah..
İnşallah en kısa sürede atlatırsınız dostum ne diyelim. Biliyorum ne lanettir.
Kafanızı karıştırmak gibi olmasın ama, doktor değiştirmeyi düşündünüz mü ? Daha rahat konuşabileceğiniz özel doktor mesala.
Ben çok kötü bir halde devlet has. Gittim onlar da haklı kalabalık en fazla 10 dk içinde panik atak olmuşun dediler yolladılar bu yanlış idi. Dedim bu iş burda olmaz.. Özele gittiğim de depresyon-anksiyete-panik atak dediler ve tedavi başlandı.
(20 mg Fulsac+ sınırsız denilebilir xanax ile )

dostum bende özele gidiyorum zaten,

depresyonlahayat
15-07-2012, 09:04 PM
ben 6 aydır , devamlı olarak yaşıyorum.Doktor geçicek diyor, 4 tane ilaç verdi onları kullanıyorum, eskiye göre iyiyim ama halen kendimi tanımıyorum, kendime karşı aşırı yabancıyım.Sizin durumunuz atak halinde yaşanıp geçmiş, keşke benimde öyle olsaydı.
sankidünyada değilmişşin gibi yaşıyorusnda yaşamıyormuşsun gibi mi senin olan şeyler senin değil gibi rezil kepaze bile olsan umrunda olmayacak gibimi hissediyorsun yada çok kötü birşey olsa bile bundan korkmayacakmışsın gibimi sürekli eski seni arayış içerisindemisin eski düşüncelerini eski benliğini kendini..

güven
15-07-2012, 10:21 PM
sankidünyada değilmişşin gibi yaşıyorusnda yaşamıyormuşsun gibi mi senin olan şeyler senin değil gibi rezil kepaze bile olsan umrunda olmayacak gibimi hissediyorsun yada çok kötü birşey olsa bile bundan korkmayacakmışsın gibimi sürekli eski seni arayış içerisindemisin eski düşüncelerini eski benliğini kendini..

aynen sanki dünyada değilim, rüyada gibiyim sürekli bu rüya hissi var, kendimi tanımıyorum, herşeyin gerçekliğinden şüphe ediyorum.

depresyonlahayat
16-07-2012, 11:45 AM
aynen sanki dünyada değilim, rüyada gibiyim sürekli bu rüya hissi var, kendimi tanımıyorum, herşeyin gerçekliğinden şüphe ediyorum.
yaşam sıkıcı gibi geliyormu bu insanlar nasıl yaşıyor gibisinden düşüncelerinde varmı sanki yeniden doğmak istiyormusun benim gibi intihar düşünceleri çokmu fazla

güven
17-07-2012, 04:09 PM
yaşam sıkıcı gibi geliyormu bu insanlar nasıl yaşıyor gibisinden düşüncelerinde varmı sanki yeniden doğmak istiyormusun benim gibi intihar düşünceleri çokmu fazla

insanlar nasıl yaşıyor gibisinden düşünce yok yaşamak tuhaf geliyor,

agoraphobia
17-07-2012, 05:04 PM
............

depresyonlahayat
17-07-2012, 06:00 PM
insanlar nasıl yaşıyor gibisinden düşünce yok yaşamak tuhaf geliyor,
senin için söylenen şeyler sanki sana söylenmiyormuş gibi mi yani kendini umursamaz bir hale geldinmi bu aralar ?

güven
19-07-2012, 10:28 PM
6 aydır depersonalizasyon tedavisi görüyorum, dün doktora gittim doktor bende bipolar bozukluk olduğunu ve en az 5 yıl ilaç kullanacağımı söyledi, şok oldum, bu bi şaka mı ya tam ilaçları bırakmaya niyetlenirken olucak iş mi bu 5 yıl ilaç mı kullanılır.Hayatım bitti.

güven
19-07-2012, 10:35 PM
bitmedi hayatınn...ilaç kullanmak kötü bir şey değil..şükür ki hastalığının bir tedavisi var..

İşin aslı ben bipolar olduğumu düşünmüyorum, kendimi yanlış anlattım doktora en iyisi başka bi doktora gitmek.

rosemoon
23-07-2012, 04:35 PM
16 senedir depresyon anksiyete panik atakla cebellesiyorum.bu kadar uzun sürmesinde ilaclari kontrollü kullanmadigimin kisilik özelliklerimin ailemin ve benim sorunlarimin etkisi var diye düsünüyorum.yabancilasma hisleri önceleri bana uykudan ani uyandigimda anlik oluyordu böyle bir kac kez yokladi.hayatimda büyük bir degisiklik oldu evlendim cok sevdigim anne babamdan kardeslerimden ayrildim yurt disina gittim ilk sene esim ise gittiginde 25 metre kare evde tek basima kaldim evliligimin ilk yili catismali gecti(simdi temele oturdu)o dönemde yalniz kaldigim zamanlarda gecmisimle kavga halindeydim bir yandan ailemden ayriligim esimle kavgalarim sonucu olsa gerek panik ataklar atlattim 3 sene önce bir gece uykudan ani uyandim ve siddetli bir sekilde yabacilasma hissini yasadim sonra uzun süren bir panik atak arkasindan 3 senedir hic gecmeyen depresyon ve ilk zamanlara göre siddeti hafifleyen ara ara artan yabancilasma hisleriyle sürünüyorum.bir kac farkli ilac kullandim etkilemedi belki care olur diyerek elektro sok almak icin hastanede yattim ama oda ise yaramadi.bir aralar banyoda yikanmaktan korktum bu yüzden uzun olan saclarimi kestim bir ara biri beni takip ediyormus gibi hislere kapilip korkuyordum.hala delirme korkularim var.kendim sevdiklerim insanlar dünya uzay hersey cok garip manasiz geliyor.daha önce zayiflayan dini inancimi bu hastaliktan sonra tamamiyle kabettim.varolus üzerine sorular beynimi kemirmeye basladi arastirmalar yaptim cevap bulamadim buda beni caresizlige itti.gelecege dair planlarim yok esim cocuk düsünüyor bu düsünce ise beni korkutuyor bunlari sevdiklerime anlatamiyorum cünkü haliyle üzülüyorlar ancak bu tür forumlarda icimi döküyorum özel doktorlarin tavsiyeleride etkilemiyor beni.su anda caresizim cooook yorgunum umudumda azaliyor.hepimiz her gecen gün ölüme dogru yaklisiyoruz bende ölecegim günü bekliyorum intihara etmeye cesaretim yok üstelik sevdiklerimide giderayak üzmek istemem:)su durumda nasil espri yapip gülümseyebiliyorum onuda anlamis degilim herneyse zor da olsa umudumdan kalan kirintilardan bir kac tanesini paylasayim umarim acilar icinde caresiz kalan tüm insanlar huzura kavusur yüregi hafifler ferahca nefes alir acil sifalar

güven
23-07-2012, 06:25 PM
16 senedir depresyon anksiyete panik atakla cebellesiyorum.bu kadar uzun sürmesinde ilaclari kontrollü kullanmadigimin kisilik özelliklerimin ailemin ve benim sorunlarimin etkisi var diye düsünüyorum.yabancilasma hisleri önceleri bana uykudan ani uyandigimda anlik oluyordu böyle bir kac kez yokladi.hayatimda büyük bir degisiklik oldu evlendim cok sevdigim anne babamdan kardeslerimden ayrildim yurt disina gittim ilk sene esim ise gittiginde 25 metre kare evde tek basima kaldim evliligimin ilk yili catismali gecti(simdi temele oturdu)o dönemde yalniz kaldigim zamanlarda gecmisimle kavga halindeydim bir yandan ailemden ayriligim esimle kavgalarim sonucu olsa gerek panik ataklar atlattim 3 sene önce bir gece uykudan ani uyandim ve siddetli bir sekilde yabacilasma hissini yasadim sonra uzun süren bir panik atak arkasindan 3 senedir hic gecmeyen depresyon ve ilk zamanlara göre siddeti hafifleyen ara ara artan yabancilasma hisleriyle sürünüyorum.bir kac farkli ilac kullandim etkilemedi belki care olur diyerek elektro sok almak icin hastanede yattim ama oda ise yaramadi.bir aralar banyoda yikanmaktan korktum bu yüzden uzun olan saclarimi kestim bir ara biri beni takip ediyormus gibi hislere kapilip korkuyordum.hala delirme korkularim var.kendim sevdiklerim insanlar dünya uzay hersey cok garip manasiz geliyor.daha önce zayiflayan dini inancimi bu hastaliktan sonra tamamiyle kabettim.varolus üzerine sorular beynimi kemirmeye basladi arastirmalar yaptim cevap bulamadim buda beni caresizlige itti.gelecege dair planlarim yok esim cocuk düsünüyor bu düsünce ise beni korkutuyor bunlari sevdiklerime anlatamiyorum cünkü haliyle üzülüyorlar ancak bu tür forumlarda icimi döküyorum özel doktorlarin tavsiyeleride etkilemiyor beni.su anda caresizim cooook yorgunum umudumda azaliyor.hepimiz her gecen gün ölüme dogru yaklisiyoruz bende ölecegim günü bekliyorum intihara etmeye cesaretim yok üstelik sevdiklerimide giderayak üzmek istemem:)su durumda nasil espri yapip gülümseyebiliyorum onuda anlamis degilim herneyse zor da olsa umudumdan kalan kirintilardan bir kac tanesini paylasayim umarim acilar icinde caresiz kalan tüm insanlar huzura kavusur yüregi hafifler ferahca nefes alir acil sifalar
benim derdim yabancılaşma, başka psikolojik rahatsızlıklar umrumda değil.Size acil şifalar diliyorum.

güven
25-07-2012, 12:34 AM
Herşey bana varoluş acısı veriyor.İnsan olmama şaşırıyorum.Aynaya bakıyorum yüzümü tanımıyorum, bu zaman kadar sanki ben yaşamamışım yeni dünyaya atımış gibi hissediyorum.Aranızda bu durumu yaşayıpta atlatmış olanlar varsa cevaplarını bekliyorum.Teşekkürler

StayStrong
08-08-2012, 05:44 PM
Benzer şeyler ben de yaşıyorum. Bazı şeylerin artık gerçekten değişmesini istiyorum. En önemlisi iyi olmak istiyorum. Psikiyatıra gidiyorum ama değişen pek bir şey yok. Bazen uyuşmuş gibi hissediyorum. Sanırım yaşadığımı hissetmek için kendime zarar veriyorum. Bu durum 2-3 yıldır var. Ne yapacağımı bilemiyorum artık

deper
11-08-2012, 05:15 PM
arkadaşlar bunların hepsi EGOnun ya da şeytanın oyunu. dikkat edin beynimizde sürekli birden fazla ses vardır. kötü olan ses hep şeytandır egomuzdur nefsimizdir. o bizi sözde korumaya çalışır gibi görünür alarm durumuna geçirir ama bize kötülük yapan odur. biz Allahın korumasında olan insanlarız aslında O'ndan başkasına ihtiyacımız yok. Allah'a ne kadar yaklaşırsanız göreceksiniz o kötü sesler o kadar susacak ve her geçen gün rahatlayacaksınız. içinize yaşam coşkusu girecek ve kendinizi bulacaksınız. evet bu durum çok kolay olmadı. bunu atlatmak seneleri alabiliyor fakat bu farkındalık denen şeyi yakaladığınız zaman herşey çok ama çok kolay. şuan dert ettiğimiz şeyler o kadar saçma gelmeye başlıyor ki zamanla. şimdi de biliyorsunuz gerçi saçma olduğunu ama onları düşünmekten kendinizi alamıyorsunuz..? Allah hiçbir kuluna eziyet etmez O yalnızca imtihan eder. bizlerin imtihanı da bu şekilde demekki. elimizde bunu çözecek ilaçlarımız var en büyük ilaç KURAN.. burda isim vermem doğru olmaz sanırım ama size önerim "OLUMLAMA, TELKİN".. bu cümleleri nette araştırın sonrasında herşey çorap söküğü gibi gelecek. hergün Allah'a şükretmeyi unutmayın. Allahım şükürler olsun daha iyiyim daha sağlıklıyım kendime her geçen gün yaklaşıyorum bir ve bütün oluyorum deyin.. her an aklınızdan olumlu şeyler geçirin. geçeceğini biteceğini bilin. Allah yardım edecek emin olun edecek.. hepinize şifalar diliyorum Allah hepimizin yanında ve yardımcısı olsun..

dünyayakarşı
14-08-2012, 11:06 PM
sana tek şunu söyleyebilirim sakın seni anlamalarını bekleme ben ilk defa yaşadım sonra yine yakalandım anlıcan 2inciyi yasıyom bu lanet olası duyguyu belirtilerini söylememe gerek yok biliosundur sana daha çok şey yazarımda bılıosun dıe yazmıyom sana sadece sunu söyleyim istediğiğn kadar kafayı yicem de bunla yaşayamıcam de anlıcan olumsuzluklar içinde çıldırıcan belki ama şunu sakınj unutma GEÇİÇEK seni teselli eymek için bunu yazmadım sadece yasayan biri olarak yazdım işte o en zor olan iki şeyi yapmak zorundasın sabır ve bişilerle ugrasmak ama dedim ya unutma yasayan bırı olarak soyluyom gecıcek sabır ne kadar zor olsada bu arada doktorunu iyi dinle ve ilaçlarını düzgün kullan gecmıs olsun

dünyayakarşı
14-08-2012, 11:21 PM
sana da yazayım diğer başka arkadasa da yazdım buraya sırf bu lanet olası yabancılaşma konusunda yardımım dokunur die üye oldum sana temınkı arkadasa yazdıklarımı yazıcam ben 2 kere yasadım o yabancılasmayı ilkınden sonra sonra üstüne okadar koydum bir an unuttum bile bu hastalığı ama sonra tekrarladı zaten hastalığın belirtileine aldırma işte kolum odun gıbı sankı ben ben değilim geçmişim yok yeni dünyaya geldim veya bir haftaki halimde veya 1kaç seneki halimden eser yok gıbı bır sürü düşünce gelcek aklına daha çok varda uzatmak istemiom yaşayan bırı olarak söylüyom sunu sakın unutma GEÇİCEK inanmazsan bile çıldırsan bie daha fazla dayanamıcam dicen bellki ve gülerken bile canın yanıcan dicen yok yok ben bidaha eskisi gibi olamıcam dicen ve son sözüm bunu seni teselli için değil yaşamıs biri olarak söyluyom sakın unutma geçicek ve zorda olsa o en zor olan seyi yap ne mi sabır ve bişilerle ugrasmak sonra hastalığın gecince hey gidi ben neler atlattımj gıbı bakıcan bu hayata unutma ve aklından cıkarma geçicek ve doktorunu dinle ve ilaçlarını düzgün kullan geçmiş olsun

güven
15-08-2012, 12:44 AM
sana da yazayım diğer başka arkadasa da yazdım buraya sırf bu lanet olası yabancılaşma konusunda yardımım dokunur die üye oldum sana temınkı arkadasa yazdıklarımı yazıcam ben 2 kere yasadım o yabancılasmayı ilkınden sonra sonra üstüne okadar koydum bir an unuttum bile bu hastalığı ama sonra tekrarladı zaten hastalığın belirtileine aldırma işte kolum odun gıbı sankı ben ben değilim geçmişim yok yeni dünyaya geldim veya bir haftaki halimde veya 1kaç seneki halimden eser yok gıbı bır sürü düşünce gelcek aklına daha çok varda uzatmak istemiom yaşayan bırı olarak söylüyom sunu sakın unutma GEÇİCEK inanmazsan bile çıldırsan bie daha fazla dayanamıcam dicen bellki ve gülerken bile canın yanıcan dicen yok yok ben bidaha eskisi gibi olamıcam dicen ve son sözüm bunu seni teselli için değil yaşamıs biri olarak söyluyom sakın unutma geçicek ve zorda olsa o en zor olan seyi yap ne mi sabır ve bişilerle ugrasmak sonra hastalığın gecince hey gidi ben neler atlattımj gıbı bakıcan bu hayata unutma ve aklından cıkarma geçicek ve doktorunu dinle ve ilaçlarını düzgün kullan geçmiş olsun

siz ne kadar süre yabancılaşma yaşadınız ve hangi ilaçları kullandınız?

kuzunaz
17-08-2012, 01:48 AM
arkadaşlar bişi sorucam geçmişi düşünüyorum sanki mutlu olduum bi an yok gibi her yerde mutsuzum sanki bununla ilgisi var mı